Όσο δυσκολότερα εντυπωσιάζεται ο ακροατής ή θεατής ή αναγνώστης τόσο ευφυέστερος είναι. Κι αυτό γιατί η κλίμακα επιπέδων των εσωτερικών αντιδράσεων του δέκτη κατά την επαφή του με πληροφορίες - δεδομένα ξεκινά στο χείριστο και χαμηλότερο επίπεδο με πλήρη αδυναμία κατανόησης και υπερκορεσμό του νου, συνεχίζει στο επόμενο επίπεδο με κατανόηση και αύξηση της προσήλωσης και αντίληψής του στο αντικείμενο με αποτέλεσμα τη δημιουργία ευχάριστης αίσθησης - ψυχικής ανάτασης, το οποίο μας καταδεικνύει πως η πολυπλοκότητα του νοητικού σχήματος της πληροφορίας προκαλεί ή προσεγγίζει τα νοητικά όρια του δέκτη και καταλήγει στο βέλτιστο επίπεδο όπου κατανοείται πλήρως το περιεχόμενο των πληροφοριών από τον δέκτη με ταυτόχρονο από αυτόν ελάχιστο νοητικό ερέθισμα και πιθανότατα σύγκριση της δομής των δεδομένων αυτών με ένα αυτομάτως δημιουργούμενο μοτίβο στο νου του δέκτη το οποίο προκύπτει από τη νοημοσύνη του τελευταίου ως αληθές συμπέρασμα στα πιθανά προβλήματα - νοητικά ή λογικά άλματα των πληροφοριών που λαμβάνει από την πηγή (πομπό), ή ως λύση βελτιστοποίησης των αληθειών του περιεχομένου των πληροφοριών αυτών. Και στο πρώτο χείριστο επίπεδο δύναται μερικές φορές να υπάρξει από τον δέκτη η σύγκριση των πληροφοριών που λαμβάνει με δική του λύση - άποψη αλλά η γνώμη αυτή θα αποτελεί προϊόν λαθών και παρεξήγησης λόγω αδυναμίας επαρκούς κατανόησης του δέκτη. Βεβαίως το σε ποιο επίπεδο της κλίμακας λαμβάνει χώρα η εκάστοτε κατάσταση με σταθερό ένα πνευματικό επίπεδο (με σύστημα αναφοράς έναν δέκτη) είναι άμεση συνάρτηση της πολυπλοκότητας των δεδομένων που λαμβάνει ο δέκτης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου